FÅ EN BEDRE PLACERING MED EN GOOGLE SPECIALIST

by William Posted on 283 views
Google specialist er en ekspert

Synlighed på Google er noget af det vigtigste, en virksomhed kan opnå. Når man har en hjemmeside, nytter det ikke noget at den ligger gemt imellem søgemaskinens mange resultater. Derfor kan det som regel betale sig at hyre en Google specialist til at skabe optimere ens hjemmesides placering i søgeresultaterne.

For små og mellemstore virksomheder kan det virker som blot endnu en udgift. Her er det dog værd at tænke på, hvordan man selv benytter søgemaskiner. Når man skal finde svar på et spørgsmål eller finde frem til en bestemt virksomhed, bruger man kort tid på det. Svaret findes som regel på første side med søgeresultater. Selvom der er mange sider med resultater af søgningen, er det de færreste, der klikker videre. Side 2’s søgeresultater er uinteressant, for alle går ud fra, at de bedste resultater findes på første side.

Det gør konkurrencen om at ligge øverst benhård, og man skal vide præcis, hvad der skal til. En Google specialist er en ekspert i søgemaskineoptimering, også kaldet SEO. Når en SEO eller Google specialist bliver hyret til at forbedre søgemaskineresultaterne, vil det typisk være med henblik på at få virksomheden op på side 1. Selvfølgelig kun i de tilfælde, hvor det er relevant, som når der søges på firmaets produkter eller services.

En Google specialist er en god investering

De færreste virksomheder tænker over, hvad der kræves for at få god placering i søgeresultaterne. Derfor er der mange, der tror det kan gøres i en håndevending. Realiteten er, at SEO er en specialiseret kunst. En Google specialist har typisk arbejdet med SEO i en årrække og lært kravene til hjemmesider og linkbuilding godt at kende. Søgemaskinerne bliver mere og mere sofistikerede, og derfor stiller det stedse flere krav til viden og erfaring hos Google specialisten. Derfor er der heller ingen garantier, når man hyrer en ekspert til at lave SEO for sin virksomhed.

God ranking i søgeresultater kræver flid og tålmodighed. Mange virksomhedsejere tror, at det kan gøres i en håndevending, men realiteten er, at det kræver et længerevarende arbejde. Det er typisk ikke noget, man kan sætte en tilfældig medarbejder til. Det er som regel heller ikke noget, man kan sætte sit webbureau til, så snart de har lavet ens hjemmeside. God SEO kræver særlige kundskaber, og derfor kan man også med rette kalde en SEO-ekspert for Google specialist.

De fleste virksomhedsejere vil dog finde, at pengene til SEO er godt givet ud. En placering øverst i søgeresultaterne er uvurderlig for en hjemmeside.

SEO og annoncering giver kunder

Når det gælder synlighed hos Google, er søgemaskineoptimering kun en del af pakken. Du kan i reglen hyre en Google specialist til at stå for både organisk placering og synlighed gennem reklamer. Adwords giver den bedste placering i søgefeltet, men denne reklametjeneste er efterhånden blevet dyr. Medmindre man ved, hvordan man skal bruge den rigtigt. Her kan en specialist hjælpe med at udnytte Googles reklametjeneste på mest effektive vis. Med professionel hjælp kan man således få den bedste placering og salg.

Følg os

Author

William